Day 6 - Wonders of Slovenia: Salutari de pe Triglav, 2864 m!

Şi soarele a zis: bună dumineaţa Triglav! După ce toată noaptea m-am foit de nerăbdare la ora şase m-am trezit pe lumină galbenă specifică primelor raze de soare ale dimineţii şi am zburdat la geam să văd cum se arată vremea. Şi era splendid! Soarele strălucea iar cei câţiva norişori rătăciţi păreau să nu ne facă probleme!

Triglav Peak

Repede i-am dat trezirea şi lui Alex, nu aveam timp de pierdut! Să mergem! Să mergem! Aşa că am dejunat frumos, ne-am răsfăţat cu o cafea la ibric la 2500 m şi ne-am pregătit de traseu. Se pare că astăzi norocul totuşi ţine cu noi pentru a ajunge pe cel mai înalt punct al Sloveniei şi totodată cel mai înalt vârf pe care l-am atins până acum. All the excitement in the world!

După ce aflasem de la tanti de la cabană că de 30 de ani nu mai avuseseră atâta zăpadă şi o iarnă atât de lungă şi grea vă spun sincer că am avut un pic emoţii pentru ce vom găsi în traseu.

Krma Valley

Treaba era ca ninsese cu o săptămână înainte de a ajunge noi, undeva la început de iulie. Lângă biserica de la Kredarica încă era zăpadă de un metru. Imagine that!

Pe partea de început, chiar la prima urcare ne aştepta o limbă de zăpadă destul de îndrăzneaţă şi cam toţi alunecau iar la coborâre practicau … rapelarea pe fesieri! Dar mi-am pus bazele în beţele de trekking şi totul a mers aţă.

Începutul trasuelui spre vârf - de la Kredarica

După porţiunea de zăpadă ajungem în sfârşit la ferrate - de când aşteptam! Un traseu delicios. Personal am crezut că va fi mult mai solicitant însă dacă de jos pare mai greu, când eşti pe el, cu puţină atenţie traseul este mai mult decât abordabil. Desigur fără a-l subestima şi a te angrena în acte de bravură.

Ferrate pe Triglav

Atât pe urcare cât şi pe coborâre nu ai nevoie de echipament special, other than haine grosuţe, windstopper şi bocanci însă ca recomandare mănuşi de ferrata (noi am avut ceva light, de bicicletă) şi poate o cască nu ar strica având în vedere că traseul este foarte aglomerat şi mai cad pietricele de la alți oameni.

triglav peak

Pentru traseul de la Kredarica (Triglavski Dom) până pe vârf ai nevoie cam de o oră dar desigur, că  atunci când ai şi aparat foto şi Go Pro şi un apetit nebun pentru poze, timpii pot creşte.

Cabana Kredarica - Triglavski Dom

Vremea a fost superbă iar norii de pe vârf ...au avut şi ei farmecul lor - oricum suntem norocoşi!

Şi mult doritul Triglav!

Triglav - 2864 m!

Cum deja suntem obişnuiţi … nori pe vârf! Chiar şi aşa, am prins câteva momente de admirat panorama şi bucurat de soare!

Alpii Julieni

Vârful este minunat şi peisajul … parcă selenar. De jur împrejur numai munţi golaşi, stâncărie şi iar stâncărie.

De pe Triglav privind spre cele trei văi: Vrata, Kot și Krma

Pentru mine este prima dată când ajung să văd live un asemenea cadru.

Încep să înţeleg de ce toată lumea spune că Alpii sunt altfel - iar Alpii Julieni sunt doar un intro la ce se întâmplă în Austria şi Elveţia!

Triglavul cu capul în nori

De aici de la 2864 m ne aşteaptă o coborâre de aprox 12 km şi 2000 m pierdere de altitudine.

A fost puţin solicitant pentru că am coborât pe aceeaşi unică vale abordabilă pentru perioada în care am mers - Valea Krma iar traseul este cam 90% pe bolovăniş sau grohotiş - am resimţit un pic în genunchi şi la tălpi, deşi aveam bocanci destul de sănătoşi.

Coborârea spre Krma Valley

Una peste alta, traseul de pe Triglav a fost traseul recordurilor şi totodată una dintre cele mai frumoase ieşiri:
- Cel mai înalt vârf de până acum: 2864 m
- Cea mai solicitantă căborâre: - 2000 m
- Cea mai înaltă cazare: 2515 m
- Primele ferrate sănătoase
- Cel mai matinal vârf: marcat la ora 8 am
- Cea mai rapidă urcare: 1700 m în 5 h 30 min
- Prima noapte la prici

Krma Valley

După două zile de Triglav şi un record personal de coborâre am ajuns destul de repede la acelaşi camping din Dovje, ne-am pregătit toate cele şi apoi ne-am bucurat de o seară slovenă.

Cei din camping au organizat totul, mâncare, băuturi tradiţionale, muzică şi proiecţii de poze cu Slovenia. Relaxarea a prins numai bine!

Click aici pentru prima parte a traseului.

Traseu Kredarica - Triglav

Timp: 3 h (traseul efectiv, dus - întors durează 1,5 - 2 h)
Distanță: 2,5 km
Diferență de nivel: + 400 m de la cabana Kredarica până pe vârful Triglav şi - 2000 m până jos, la Kovinarska Koca
Marcaj: Indicatoare şi Punct Roşu de la Kredarica spre Vârf iar până la Kredarica Bandă Roşie
Surse de apă: La Kredarica iar mai jos: două izvoare în înainte şi după stâna de la 1700 m şi la Kovinarska Koca.

GPS Track MapMyHike

Day 6 - Wonders of Slovenia: Salutari de pe Triglav, 2864 m! Reviewed by Karina on duminică, august 24, 2014 Rating: 5