Descoperind Retezatul Mic: In Contrast - Stana Scorota pe Vara si pe Iarna

Un traseu, două anotimpuri - o drumeţie uşoară pe meleagurile Retezatului Mic.

Prolog

'Good things come to those who wait' pare-se că se aplică în cazul de faţă. Să explic. În August 2016 am făcut ieşirea în Retezatul Mic şi aveam toate intenţiile să public articolul acesta înainte de 2017, dar aparent nu a fost să fie.

În Ianuarie 2017 am ales să marcăm cei 30 de ani proaspăt împliniţi de Alex la munte şi după prospectări îndelungi plus coduri de viscol şi drumuri închise am ales Retezatul Mic ... deci lets mix this together!

Cum ajungem acolo?

Intrarea în traseu se face de pe drumul 66A ce leagă Petroşani de Cerna Sat (Parcul Naţional Domogled - Valea Cernei) înainte de a ajunge la Câmpuşel (dinspre Petroşani) pe partea dreaptă a drumului găsim podul peste Jiul de Vest care te duce direct în inima Cheilor Scorotei.

Nota: pe iarnă, testat, drumul este în condiţii practicabile, autorităţile se ocupă cu folos.

Pe când soarele strălucea și gradele erau mult cu plus:

Traseul de Vară spre Stâna Scorota

După o dimineaţă însorită şi o sesiune matinală de yoga am împachetat, am băut o cafea şi hai la plimbarea de duminică! Targetul de astăzi: Stâna Scorota.

La intrarea în traseu dăm de o veste proastă - Vlad şi Cristina Căpriţă nu au voie să intre în traseu. Aşa zice plăcuţa, fără căpriţe! :)) Dar trecem cu vederea că ale noastre sunt faine şi sunt pe două picioare!

Traseul este cât se poate de lejer cu mici porţiuni mai pieptişe dar total abordabil pentru oricine. Bună parte este prin pădure iar stâna o găsim întro căldare minunată înconjurată de liniştea solemnă a munţilor.

La stână ne întâmpină tanti care ne oferă turul de onoare şi ne dă o bucată zdravănă de caş. Faini sunt oamenii de la munte, de ar fi toţi aşa...

Mai departe spre dreapta se poate ajunge spre vârful Piule dar decizia de grup - întro altă ediţie acum stăm la soare.  Zis şi făcut! Şi-a ales fiecare piatra şi am zăcut tolăniţi la încărcat bateriile.

Da ce să pleci de aici? Unde să te mai întorci în oraş că parcă nu-ţi vine nicicum!  Eh, dar trebuie aşa că punem punct şi îi dăm la vale căci mai e cale lungă până acasă.

Pe când fulgii se jucau zglobii și gradele erau mult cu minus: Traseul de Iarnă spre Stâna Scorota

Moving along, Cristina, Vlad we miss you guys! ... still not allowed. :))

Deci să fie zăpadăăăă! Un traseu excelent pentru începuturile drumeţiilor de iarnă şi pentru schi de tură. Noi chiar ne-am întâlnit pe drum cu grupul zglobiu al unor vechi iubitori de munte care urcau şi ei spre Stâna Scorota echipaţi până-n dinţi pentru dormit o noapte acolo. A nins liniştit toată ziua şi a doua zi am dat ochii cu un soare minunat şi ne-am gândit la grup şi norocul lor de o zi minunată.

Traseul pe iarnă, mai fain ca cel de vară căci totul era în straie albe şi liniştea îţi dezmierda gândurile agale.

Am mai avut parte de ceva inedit pentru noi. Am zărit cocoţate pe munte peste 20 de capre negre. Niciodată nu am mai văzut aşa o familie mare la plimbare. Am stat şi le-am condus cu privirea o vreme.

Punctele acelea negre sunt capriţele ...negre :)

Iar nu după mult timp am constatat din nou că nu suntem singuri pe munte. Probabil după urme ceva vulpiţă şi-a făcut rondul prin apropierea stânei.

Una peste alta, am ajuns la stână şi am poposit pe prispă la un ceai şi un moment de răgaz. O bucurie!

Detalii Tehnice Traseu Cheile Scorotei - Stâna Scorota

• Timp: 3 h 45 min cu pauze (traseu efectiv 2 1/2 h pe vara - 3 h pe iarnă)
  • Distanță: 7.3 km
  • Diferență de nivel: +/- 370 m
  • Marcaj: Punct Galben
  • Surse de apă: Stâna Scorota

Opţiuni de cazare

Complexul Cheile Buţii

Noi am ales să stăm în camping în Complexul Cheile Buţii lângă cabane. Oamenii sunt obişnuiţi sa aibe oaspeţi în curte şi nouă, de exemplu, nici nu ne-a cerut taxă pentru cazare. Sigur condiţia este să laşi curat după tine, mai mult decât firesc. Se poate opta și pentru cazare între patru pereți - detalii aici.

Complexul Cheile Buţii arată deosebit de frumos - cel puţin partea de restaurant este minunată. Musai de stat la o cafea acolo căci zău că te îmbie. Preţurile nu sunt cele mai mici însă nici ceva de speriat. Eu recomand cu drag locaţia, mi-a lăsat o impresie mai mult decât bună.

Câmpuşel

Se mai poate campa şi la Câmpuşel la intrarea în traseul spre Piatra Iorgovanului dar fără facilităţi / izvor. Desigur, zona ar putea creşte, dar suntem obişnuiţi deja cu lipsa acuta de campinguri organizate prin România.

Pensiunea Retezat

Fie iarnă fie vară Pensiunea Retezat asta e una dintre cele mai faine locații la care poți poposi. Cu ce să încep... ce are, sau mai bine zis ce n-are?! Are prețuri decente atât la cazare cât și la restaurant - aviz amatorilor, pensiunea are propria păstrăvărie, testa, păstrăvul e grozav. Curățenie și amabilitate din plin iar cu timpul liber, păi ai de unde alege: călărie, piscină, pistă de tubing, parc de aventură (copii și adulți), traseu tematic, teren de sport și parc de joacă pentru copii.

Descoperind Retezatul Mic: In Contrast - Stana Scorota pe Vara si pe Iarna Reviewed by Karina Isar on miercuri, februarie 22, 2017 Rating: 5