Slovacia Pe Bicicleta: Trasee si Idei de Bicicleala!

A venit Primăvara, deci bicicleală să fie! Am tot plănuit şi aşteptat acest prilej de multă vreme căci şi eu şi Alex ne doream cu ardoare să pedalăm undeva nu musai pe plat şi cum sărbătorile fie ele muncitoreşti fie ele Pascale sunt acolo pentru a te bucura de timpul liber am ales iniţial Apuseni-ul ca loc de joacă numai că ... Luni, cu 2 zile înainte de a pleca am văzut temperaturi cu minus, zăpadă şi ploaie....

CE? La sfârşit de Aprilie? Păi nu a avut timp toată iarna să fie aşa... a trebuit fix acum când noi am plănuit concediul....pffff vă daţi seama că am avut o mie de draci pentru câteva minute, după care beculeţul din cap a zis: <Check weather in Slovacia!> <Check weather in Slovacia!> <Check weather in Slovacia!>  Yeeeees: SOARE! Păi Slovacia it is then! Pe scurt aşa am ajuns să alegem Slovacia şi by all means it was the best choice!

Trasee între Tatra Mici şi Tatra de Vest

Sunt multişoare şi pe toate gusturile. Recomandarea e să mergeţi la punctul info din Liptovský Mikuláš şi să vă cumpăraţi (3 €) o hartă cu traseele din zonă. Au trasee şi pe şosea, şi off road, şi combinate, mai lungi, mai scurte şi on top of that au bike parks care probabil sunt făinuţe.

Desigur trasee sunt multe însă dintre ele cam acestea sunt cele experimentate de noi pe care le recomand cu drag (links will follow in the next weeks):

Liptovská Mara Circuit
50 km - asfalt, pietriș, drum de pământ la deal și la vale.

On and Off Road spre Tatra de Vest
50 km - asfalt, pietriș, drum de pământ, drum forestier, MTB la deal și la vale.

Circuit Liptov - Tatranska Strba

53 km - asfalt, pietriș, drum de pământ, drum forestier, MTB la deal și la vale.

Ruzomberok Mining Trail

55 km - asfalt, drum de pământ, dale de beton, la deal și la vale.

Sugestii, recomandări şi lucruri de care e bine să ţineţi cont

• Best time: ca pentru orice pedalat cea mai bună perioadă este primăvara sau toamna, atunci când temperaturile nu sunt nici prea ridicate nici prea scăzute.
  • Relief: munte, deal, pădure - Slovacia este destul de încreţită pe hartă iar zona este destul de diversificată. Să pedalezi printre Munţii Tatra este o adevărată plăcere.
  • Siguranță: Pot spune, comparativ cu România, că în Slovacia eşti mai în siguranţă chiar şi pe şoselele mari unde se circulă cu viteză. Sigur, nu e la fel de relaxat ca în Slovenia sau Austria însă nimic de speriat. În general oamenii respectă bicicliştii în trafic.
  • Starea pistelor/drumurilor: Au şi piste din când în când iar drumurile în general sunt bune. Şoselele mai ca la noi, mai peticite, mai cu valuri dar în general pot spune că sunt ok. Iar ca bonus, nu au atât de mult praf ca la noi pentru că evident, sunt făcute mai cu cap.
  • Aprovizionare: Zona este cât se poate de turistică aşa că veţi găsi la tot pasul magazine, restaurante (în special pizzerii, căci slovacii sunt mari mâncători de pizza). Preţurile sunt ca în România sau mai mici iar mâncarea...BUNĂ!

Cazare

Există multe variante de cazare pentru că zona chiar este cu precădere turistică. Depinde de preferinţe, puteţi opta fie pentru camping fie cazare între patru pereţi. Având în vedere că noi am mers uşor înainte de deschiderea sezonului şi că oricum temperaturile pe noapte erau destul de scăzute am stat la cazare.

Am găsit o cazare ieftină, bună şi cu gazdă faină în Liptovsky Trnovec la Gazdovsky dvor "U Tlaciarov". Cabana are cinci camere cu băi proprii, bucătărie comună complet utilată, tot la comun un living cu biliard şi toate cele. Maşinile se pot băga în curte, Wi-Fi moca şi zona super liniştită. Pentru 5 nopţi de cazare noi am plătit 109 € - absolut decent zic eu.

Dacă preferaţi campingul recomand Mara Camping, unde am stat anul trecut. Un camping foarte fain, curat şi cu o sumedenie de lucruri interesante, posibilitate de activităţi diverse, plajă, acces la lac şi tot ce trebuie. Preţul este din nou cât se poate de abordabil, undeva la 15,5 € / noapte pentru două persoane, cort şi maşină. Au şi căsuţe de tot felul şi campingul în sine este imens.

Cheltuieli

• Buget Total: 1200 lei (2 persoane/6 zile)
    • Combustibil Timişoara - Liptovsky Trnovec (Slovacia): 350 lei
    • Vigneta Ungaria: 50 lei (10 zile)
    • Cazare: 500 lei (5 nopti la pensiune)
    • Mâncare și alte cheltuieli: 300 lei

Concluzia: am luat cea mai bună decizie de a veni să pedalăm în Slovacia, treaba a fost excelentă şi clar recomandările pentru voi sunt calde!

Pentru mai multe detalii despre Liptov Region vizitati şi site-ul lor oficial:  http://www.visitliptov.sk/en/

Slovacia Pe Bicicleta: Trasee si Idei de Bicicleala! Reviewed by Karina Isar on marți, iunie 14, 2016 Rating: 5