Day 3 - Wonders of Slovenia: Seven Lakes Valley - Cascada Savica si Crno Jezero

Savica Waterfall

Ziua trei: după ce am absorbit frumusețea Ljubljanei, ne-am delectat cu Skofja Loka, sătucul medieval, i-am dat bice spre Lacul Bohinj (Bohinjzko Jezero) via Bled.

Pentru că am ajuns marți seara, am prins lacurile și drumul ondulat dintre lacuri într-o lumină caldă de apus, și vă spun că drumurile slovene sunt fabuloase, breath-taking swiss calm!

În timp ce inspiram adânc aerul proaspăt de munte visam deja la cum ar fi să locuim aici! (E pe listă!)

Unde dormim?

La Bohinj, am dormit în Zlatorog Camping - undeva înspre capătul lacului cum mergi spre Cascada Savica. Campingul overall este foarte ok, ai toate conditiile minus una: locul efectiv de campat este cam prost, însemnând că stai pe rădăcini de copaci, pietre și pietricele dar să zicem că este acceptabil de dormit o noapte pe salteluță (un simplu izolir ar fi fail total).

Camping Zlatorog

Ca preț, am plătit 25 € / noapte iar asta a inclus: taxa pentru 2 persoane, apă caldă, wi-fi, taxa turistică, loc de campat și taxa pe mașină. De menționat, toaletele și dușurile sunt foarte curate iar tot la capitolul plusuri, ai locuri acoperite unde poți să mănânci și ai și terasă cu bere și papa dacă nu vi cu ele de acasă. Ah, si mentionez, campingul este situat chiar pe malul lacului!

Traseu Cascada Savica (Savica Waterfall)

Savica Waterfall

Primul obiectiv pe azi, Cascada Savica - mă uitasem la poze pe net și eram nerăbdătoare să văd dacă și în realitate are așa o culoare ca de smarald. Evident, mă gândeam: Photoshop!

La aprox 4 km de Bohinj cascada e bine semnalizată cu indicatoare la tot pasul, o găsești și pe Google Maps așa că nu am să mai explic cum se ajunge la ea.

Pe ce am să insist însă, este să o vedeți cu ochii voștri! Este un must see al Sloveniei și din nou...pozele sunt spectaculoase dar totuși realitatea bate Photoshop-ul!

Traseul este în întregime amenajat deci se poate aborda de către oricine dispus să îi urce cele 500 de trepte. Da, le-am numărat la întoarcere … ce să-i faci? Curiozitatea!

This is the road to.... Savica Waterfall!

Cascada cu o cădere de 51 m își menține debitul datorită apelor din Triglav și se varsă mai departe în Lacul Bohinj.

Ca timp, ai nevoie cam de o oră pentru traseuțul acesta iar la capitolul costuri, 2.5 € de căciulă intrarea și parcarea 3 € pe zi. Mai mult decât decent.

Cum să aibe așa o culoare???

Traseu  Crno Jezero

Povestea cum Seven Lakes Valley a ajuns la First Lake Valley and back.

Crno Jezero (Black Lake), Triglav National Park, Slovenia

Ne-am păcălit puțin când am calculat traseul, pentru că noi am urcat cu bețe și tot ce trebe la noi, crezând că traseul cu lacurile este în continuarea cascadei… dar nu! Pentru lacuri, cobori cele 500 de trepte, ajungi din nou în parcare și o iei în sens opus, spre Crno Jezero - 1h și 45 minute, spun ei.

Traseul cu toate lacurile este puțin mai lung și ne-am dat seama de la început că nici pe departe nu ne vom încadra să îl facem iar având în vedere că ploua odată la 10 minute… șansele scădeau substanțial.

Adevărul este că se putea include cascada în traseul cu lacurile dacă urcam din start spre lacuri, și urmăream o potecă secundară ce te ducea pe cealaltă parte a cascadei. Ce-i drept nu îți oferă un view atât de spectaculos dar e mai sălbatic un pic (câteva mini-ferrate).

Acum revenind la traseu, slovenii, mai exact aș spune un grup de maratoniști după cum au estimat traseul, spun că tot circuitul lacurilor, ce implică peste 1700 m diferență de altitudine și peste 10 km ca distanță în 8 ore - eu spun că este o estimare cam dură asta dacă pui în calcul că vrei să mai și admiri peisajul, să faci poze și să te bucuri de ce vezi. Lejer, mai merge un 20% plus la timp ca să ne purtăm rezonabil.

Urcarea este destul de susținută, iar pe alocuri ai mici porțiuni cu ferrate - chiar mici, baby ferrate, le-am menționat doar așa pentru inventar, pentru că sunt foarte ușoare și scurte. Mai degrabă sunt acolo pentru a servi pe coborâre atunci când plouă și stâncile devin ușor alunecoase.

Traseul te poartă prin pădure, pe stâncărie iar din loc în loc muntele îți dezvelește câte un umăr pentru ca noi să avem puncte de belvedere.

Lacul a apărut brusc, practic atunci când ne așteptam mai puțin… iar culoarea, deși Crno Jezero înseamnă Black Lake, evident nu e din smoală! Un verde intens ce mai gata pot să zic că îl asortează la mustață cu pădurea.

Crno Jezero (Black Lake), Triglav National Park, Slovenia

Lacul este cel situat la cea mai joasă altitudine din colecție, 1300 m, este un lac evident de origine glaciară, are o adâncime de 6 m, și o întindere de 150 m în lungime. Vara, apa are cam 8-9 grade celsius! Hah! Mult noroc la scăldat!

Eh, după ce am pendulat un pic pe lângă lac, ne-am bălăcit și am filmat peștișorii natura a decis: ploaia câștigă, noi coborâm!

O altă observație, ca paralelă, vremea în Slovenia este foarte tricky: ba plouă, ba e soare - e bine că măcar nu te ucide și vântul. E clar că atunci când vezi o țară toată verde și înflorită ploaia nu este un fenomen rar - it’s not rocket science! Noi am cam avut parte de așa vreme de când am ajuns iar azi… ne-a cam plouat!

Am urcat pe ploaie, am stat pe ploaie, am mâncat pe ploaie, în cele din urmă am coborât pe ploaie și evident - am avut parte de soare când am ajuns la mașină! Murphy nu doarme niciodată și îi place de  noi în Slovenia pe munte!

Dar treaba cu ploaia nu a fost ceva total negativ pentru că așa cum am mai spus, și pe ploaie, natura este plină de surprize minunate și uneori generoasă cu fotografii - fie ei și amatori.

Pe drumul de întoarcere am mai fost răsfățați cu două cadouri: primul Ibex sloven care ne-a dat binețe de la câțiva metri distanță și apoi norii… vă las să apreciați singuri.

Ibexul sloven!

Și pentru că în concediul acesta am fost dotați și cu sweet little thing called Go Pro there you go: primul filmuleț!

Hike to Crno Jezero, Slovenia (2014) from here i hike on Vimeo.

Întoarcerea ne-a purtat din nou pe la Bohinj unde am avut ploaie cu soare și cu aromă de curcubeu! Superb!

Bohinj Lake, Slovenia

Traseu

Distanţă: 10 km (4 km la Savica Waterfall și 6  km Crno Jezero)
Timp: 8 h 30 min - cu tot cu pauze
Diferenţă de nivel: +/- 900 m (+/- 200 m Savica și +/-  700 m la Crno Jezero)
Marcaj: Traseu marcat - Indicatoare și Punct Roșu
Surse de Apă: la Savica și izvor la început de traseu spre Crno Jezero

Cost info

• Cascada Savica: 5 € / cuplu
  • Parcare: 3 € / zi / mașină
  • Cazare: 25 € / noapte

Bohinj Lake, Sloveni
Helloooo ...  Ibex!

Day 3 - Wonders of Slovenia: Seven Lakes Valley - Cascada Savica si Crno Jezero Reviewed by Karina on joi, august 07, 2014 Rating: 5